Βιογραφικό
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που στόχο έχει την πρόληψη, αξιολόγηση και θεραπεία της ανθρώπινης επικοινωνίας και των διαταραχών που συνδέονται με αυτήν. Μέσα σ’ αυτό το γενικό πλαίσιο περικλείονται όλες οι λειτουργίες που έχουν σχέση με την κατανόηση και την έκφραση του προφορικού και γραπτού λόγου.
Λογοθεραπευτική παρέμβαση μπορεί να γίνει σε άτομα κάθε ηλικίας τα οποία πιθανόν να εμφανίζουν κάποια από τα παρακάτω προβλήματα:
Διαταραχές άρθρωσης και φωνητικές διαταραχές:
- Προβλήματα άρθρωσης
- Δυσπραξία /απραξία
- Δυσαρθρία
- Διαταραχές στη ροή της ομιλίας:
- Τραυλισμός
- Ταχυλαλία
Επιβράδυνση στη γλωσσική εξέλιξη και διαταραχές λόγου:
- Ως προς το περιεχόμενο (σημασιολογία)
- Ως προς τη χρήση (πραγματολογία)
- Ως προς τη δομή (φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη)
Μαθησιακές δυσκολίες:
- Δυσλεξία
- Δυσαριθμησία
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα.
- Σχιστιών χειλέων, υπερώας.
Νευρολογικές διαταραχές:
- Αφασίες ενηλίκων (εγκεφαλικά επεισόδια, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις)
- Δυσφασίες παιδιών
- Εγκεφαλική παράλυση
Διαταραχές ακοής:
- Συντήρηση του λόγου στις επίκτητες βαρηκοΐες
- Παρέμβαση στα άτομα με κοχλιακά εμφυτεύματα
Γλωσσικά προβλήματα που προκύπτουν από:
- Αυτισμό
- Νοητική υστέρηση (λόγω διαφόρων συνδρόμων π.χ Down).
Το κάθε παιδί μαθαίνει να μιλά με το δικό του ρυθμό. Υπάρχει, ωστόσο μία κοινή πορεία που τα παιδιά ακολουθούν. Έτσι, είναι δυνατόν να ελεγχθεί σε μικρή ηλικία αν η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας ακολουθεί την αναμενόμενη πορεία.
Είμαι βέβαιη, πως όλοι γνωρίζουμε ότι η έγκαιρη διάγνωση οδηγεί σε έγκαιρη θεραπεία - αντιμετώπιση. Γι’ αυτό στο χέρι σας είναι να αποτρέψετε την πιθανή επέκταση κάποιας διαταραχής της ομιλίας ή ακόμη και τη δημιουργία επιπρόσθετων ψυχολογικών προβλημάτων αλλά και προβλημάτων συμπεριφοράς. Σύνηθες φαινόμενο είναι τα παιδιά που εμφανίζουν κάποια διαταραχή λόγου ή μαθησιακές δυσκολίες να μη συμμετέχουν στο μάθημα μέσα στην τάξη, είτε διότι ντρέπονται να μιλήσουν είτε διότι αδυνατούν να εκφραστούν σωστά.
Αξίζει να ευαισθητοποιηθούμε και να τους δώσουμε την ευκαιρία να μην νιώθουν διαφορετικοί από τους συμμαθητές τους.
Προσωπικές πληροφορίες
Ονομάζομαι Σκλαρή Ανδρεανή. Γεννήθηκα το 1983 στην Ελευθερούπολη Καβάλας ενώ μεγάλωσα στην Νικήσιανη του δήμου Παγγαίου Καβάλας. Το 2007 αποφοίτησα από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Ηπείρου, στα Ιωάννινα.
Επαγγελματική πείρα
Από τον Μάρτιο του 2008 έως σήμερα διατηρώ Γραφείο Λογοθεραπείας όπου παρέχεται αξιολόγηση, συμβουλευτική και θεραπευτική παρέμβαση τόσο σε παιδιά όσο και σε ενηλίκους. Από τον Φεβρουάριο του 2010 ως το τέλος της σχολικής χρονιάς διατέλεσα ωρομίσθια λογοθεραπεύτρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αυτό το χρονικό διάστημα αξιολογήθηκαν τα παιδιά και πραγματοποιήθηκε θεραπευτική αντιμετώπιση αυτών που αντιμετώπιζαν προβλήματα ακοής, νοητική υστέρηση, αυτισμό και νευρολογικές διαταραχές. Ακόμη, εργάστηκα σε κέντρο λογοθεραπείας στην Καβάλα για δεκαπέντε μήνες.
Κατάρτιση
• "Σύγχρονα ερευνητικά Δεδομένα στη Γλώσσα και στη Δυσλεξία: Παθολογία, Διδακτική Παρέμβαση και Αποκατάσταση" πρόγραμμα διάρκειας 200 ωρών
• Σύστημα γραφής και ανάγνωσης Τυφλών Braille
• "Τα αίτια των δυσκολιών στη συμπεριφορά παιδιών και εφήβων και τρόποι αντιμετώπισης". Σεμινάριο (32) ωρών,
• Βασική Κατάρτιση στο PECS
• "Στόμα: Επίδραση στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και Στάση του Σώματος- Το σύστημα M.O.R.E "Σεμινάριο 20 ωρών,
• "Διαταραχές επικοινωνίας και λόγου στον Αυτισμό"
• "5ο Παγκόσμιο Συνέδριο Δυσλεξίας, The Olympics of Dyslexia"
• "Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στη σύγχρονη λογοθεραπευτική αγωγή"
• Makaton
• "Δυσλεξία και Πολυγλωσσικό Περιβάλλον στην Κοινωνία της Πληροφορίας "
• "Το παζλ του Αυτισμού"
Δραστηριότητες
Πραγματοποίηση ενημερωτικών διαλέξεων σε δημοτικά σχολεία και δημοσίευση άρθρων σε περιοδικό που απευθύνεται σε γονείς.